FANDOM

Wizja to dwunasty odcinek czwartego sezonu Wikingów. Jest to ogółem czterdziesty pierwszy odcinek serialu. Po raz pierwszy wyemitowano go 7 grudnia 2016 roku. Scenariusz napisał Michael Hirst, a sam odcinek został wyreżyserowany przez Daniela Grou.

Streszczenie Edytuj

Mieszkańcy Kattegat ganią Ragnara za to, że bogowie opuścili go, podczas gdy on szuka ludzi do jego nowej wyprawy do Wessex. Ludzi wolą płynąć z Bjornem, gdy ten przygotowuje się do spełnienia marzenia o odkryciu Morza Śródziemnego w nowej, eleganckiej łodzi zbudowanej dla niego przez Flokiego. Natomiast Ragnar musi zaakceptować zwietrzałe łodzie i załogę, którą przekupił, ale kiedy Aslaug przewiduje, że flota zaginie w okrutnej burzy, jej ostrzeżenia nie będą brane pod uwagę przez Ragnara i jej ukochanego syna, Ivara.

Fabuła Edytuj

Ragnar prosi mieszkańców, aby towarzyszyli mu w Anglii. Odmawiają, mówiąc, że bogowie go opuścili. Ragnar i Bjorn rozmawiają o jego żeglowaniu przez Francję, a Bjorn mówi mu, że zamierza podjąć rozmowy ze swoim wujem Rollem. Sigurd mówi Ivarowi, że ich matka i bracia czują tylko litość nad nim. Harald i Halfdan przybywają do Kattegat, by popłynąć z Bjornem, który jest świadomy, że Harald obalił wielu sąsiednich władców. Harald zapewnia Bjorna, że ​​nigdy nie będzie mógł obalić Ragnara. Lagertha przybywa do Kattegat i zgadza się z Aslaug, by złożyć ofiarę bogom za ich synów. Lagertha mówi Aslaug, że nigdy jej nie wybaczy, że zabrała Ragnara i że nigdy nie zostanie Królową Kattegat. Ragnar wykopuje stary skarb i przekupuje starych mieszkańców, by popłynęli z nim do Anglii, ku przerażeniu jego synów. Ragnar spotyka się z Aslaug i dziękuje jej, że pozwoliła swoim synom go pokochać. Aslaug ma wizję utonięcia Ivara i ostrzega go, że umrze, jeśli pojedzie do Anglii. Bjorn, Hvisterk, Floki i Harald płynęli do Morza Śródziemnego z co najmniej 60 statkami. Ragnar i Ivar wypływają do Anglii, ale ich statki napotykają na sztorm.

Obsada Edytuj

Główna Edytuj

Drugoplanowi Edytuj